Musím se vám všem srdcařům s něčím pochlubit...
Podařilo se mi zachránit před sběrem téměř úplné ročníky Světů motorů (82 - 89) a při prolistovávání a třízení jsem narazil na - viz foto. Moc mě to potěšilo, je to naprosto zachovalý kousek - žádné omačkané rohy, vytrhané stránky apod. Prostě POKLAD (alespoň v mých očích)
trošku OT ale neodpustím si to: Když jsem tak listoval v pár výtiscích tak jsem v každém našel detailní popis vozidel v daném vydání. Tím myslím, že tam bylo do podrobna posáno konstrukční řešení (+ obrázky řezů) motorů, převodovek, rozvodovek, náprav, řízení... Hned jsem věděl jaké má auto vstřikování, tvar spalovacího prostoru, konstrukci diferenciálu, spojky + zajímavosti a odlišnosti v konstrukci (jsou tam takto popsány i kousky jako Lancia Delta Integrale HF, Audi Quatro S1 apod.)
Když to srovnám s dnešními magazíny o vozidlech, resp. topgýry, autosalóny, a dalšími gýry je to nebe a dudy. To že si v autě můžu vybrat s palety 32 barev podsvícení kličky dveří a že se dá otevřít víko kufru kopnutím pod zadní plast v kontextu vyčerpávající informace, že pod kapotou je vznětový/zážehový motor mě jako technicky založeného člověka moc nebere. Tyto světy motorů zapůsobily jako balzám pro mou duši - A toto číslo s Corradem je jen třešnička na OBROVSKÉM dortu