CORRADO CLUB - CZECH REPUBLIC

Technická sekce => Projekty => Téma založeno: Lycman Srpen 13, 2013, 09:04:37 dopoledne

Název: Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Srpen 13, 2013, 09:04:37 dopoledne
Tak jsem se konečně dostal k popisu  mé „popelnice“. (pozn.: popelnicí to nazval člověk, ve kterém mám obrovskou oporu, kterého mám moc rád a který jediný si může beztrestně dovolit nazvat tohle klasické sportovní auto takto hanlivě).
K autu. Jedná se VW Corrado G60 z roku 1990, dovezeno z D v roce 2007 s najetými 155 000 km. Výbava asi prostřední, sice bez klimatizace, ale skoro vše v elektrice. Za těch pár let jsem s ním najezdil asi 50 000 km.  Před dvěma lety jsem se rozhodnul pro opravu kompresoru a celkové napravení drobných i větších nedostatků.
Bohužel zatím nemám moc fotek, takže tu jsou jen některé „pracovní fotky“ z výměny ložisek v kompresoru apod.
Auto dlouho stálo, takže mne prosím nekamenujte za to, jak vypadalo. Sám se stydím. Teď už to bude každým dnem lepší.
 :blush:
Kompresor byl v překvapivě dobré kondici. Mimo hlučnějších ložisek a obroušených lamel mu dohromady nic nebylo. Měl jsem strach ze stavu drážek ve šneku, ale byly ok.
Po rozebrání kompresoru mě čekalo jedno překvapení. Asi nejsem první, kdo měl tohle auto rád. Na hřídeli byly nakreslené tři srdíčka. Možná námět na nějaký airbrush, až bude po laku..
A podařilo se mi zdupat lamely. Pořád mi někdo říká ať si napřed vše rozmyslím a je to marný, je to marný je to marný.. Díky Bartovi jsem naštestí ušetřil dost peněz.
Takže první meta dosažena. Kompletní kompresor, co se hladce a tiše točí. Bohužel to na fotkách nemám, ale kompresor přišel o některé ostré hrany a o 3 ze 6 přepážek na výtlačné straně. K tomu vyčištěný intercooler, nové svíčky od Densa a olej Castrol.
Teď je auto u mechanika kvůli elektrice, stále nedává jiskru a já už na opravu nemám ani znalosti, ani odvahu. Krom toho potřebuju udělat STK. Teoreticky příští týden by měl být na programu nový lak.   
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 11, 2013, 16:33:41 odpoledne
Tak máme za sebou prvních 150 km po skoro třech letech. STK prošlo bez problémů, vše funguje a kompresor si začíná sedat.  8) Jak najedu 1000 km, jde do lakovny.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Aikimato Říjen 11, 2013, 21:49:30 odpoledne
Gratulujem k vyrociu 150 km  :drinks:  inak vyzera moc pekne, mas rovnake kola ake chystam aj ja  good
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 13, 2013, 09:30:02 dopoledne
Děkuju. Jj, originál kola. Ještě bych je chtěl doplnit alternativou od BBS.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: BunnyCZ Říjen 13, 2013, 10:56:41 dopoledne
Taky mam original kola maji neco do sebe.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 15, 2013, 06:40:35 dopoledne
Pánové pochlubte se, čím kdo svítíte v dálkových světlech. Mi to svítí jako bludičky, resp. jako potkávací, jen s jiným dosahem před auto.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: xentos Říjen 16, 2013, 14:14:06 odpoledne
OSRAM Nightbreaker mam vsade, aj v hmlovkach a som spokojny je vidiet rozdiel
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Honza G60 Říjen 16, 2013, 15:05:28 odpoledne
Uz po nekolikate-svetla musis predelat pres relatka. Koukni do servis pomoct podle me to tam nekde je....
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 16, 2013, 17:18:30 odpoledne
Jj, to jsem všechno četl. Právě že předělávat nic nechci. Rád bych našel něco, co slušně svítí a jde tam seriově.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: šedivák Říjen 16, 2013, 19:41:39 odpoledne
No... sebelepší žárovka ti furt bude svítit na pytel, pokud do ní nepůjde 12V  :)
Relátka nejsou taková pakárna, dá se to zvládnout za chvíli a rozdíl je znatelnej ;-)
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 16, 2013, 20:09:06 odpoledne
No nazdar. Tak mě to asi nemine. :/ další bod do seznamu. Díky za tip.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Corro16V Říjen 16, 2013, 21:04:27 odpoledne
Kdysi jsme naměřil na žárovce 8V... to už jako ničím nezachráníš.  :-D
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: BinVladin Říjen 17, 2013, 12:20:26 odpoledne
Nemluve o tom, ze casem Ti shori hlavni spinac svetel, na kterem se ztrati vetsina proudu. Pokud pouzivas zarovky, jsou relatka (zivena primo z baterky pres pojistku) jedine reseni.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 17, 2013, 17:31:45 odpoledne
Což vysvětluje, proč mi při přepínání světla jakoby svítí víc. Do psí díry! tak co teď s tím? Vyměnit spínač, zapojit relátka?  Pomůže to vyčistit?  :-\
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Alfoun Říjen 17, 2013, 19:11:07 odpoledne
Nic nepomuze. Dej si poradit. Vsude po svete se prodavaji kity relatek pro svetla jak pro golfy tak corrada. Nejednodussi a nejlevnejsi upgrade co muzes na corru vymyslet. A ten rozdil je znatelny,ver nam. ;) Ja je mam take.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 17, 2013, 19:42:13 odpoledne
Já vám věřím. Jen mám strach se vrtat v elektrice. No nic, tak budou relátka. Díky za tip.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: HudyG60 Říjen 18, 2013, 23:59:37 odpoledne
Omlouvám se,ale nějakým nedopatřením jsem omylem místo "změnit" svůj příspěvek kliknul "vedle" na "odstranit" a smazal tvůj dotaz,který se týkal věci že... "ti škrtají v rejdu přední origo kola 6Jx15" s pneu 195/50/15" o podběhy..."

To je celkem divný...že kola s pneu co uvádíš škrtají ???
Vycházím z toho...že jsem měl taky kdysi na Corradu kola ne 6J tedy...ale 7Jx15 ET36 s pneu 195/50 R15 a nikdy mi nic v pném rejdu neškrtalo...
A ani teď...když mám na autě kola 9Jx16" ET15 s pneu 215/40 R16 mi nikde nic při plném rejdu neškrtá...
Je pravda...že bude určitě hrát nějakou roli na tento jev snížení auta...já mám např. cca -40mm/-40mm...
Ale další věc,ke které bych se víc přikláněl bude geometrie...
Zkontroloval (případně bych seřídil) sbíhavost a odklony. ;)
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: HudyG60 Říjen 19, 2013, 00:28:52 dopoledne
A ještě jedna věc týkající se tvého problému...
Pokud by jsi chtěl mít jistotu...tak než budeš dělat geometrii (sbíhavost + oddklony) na předku...tak vyměň silentbloky v ramenech...
Pokud jsou už "zvondané" tak mají vůli a i při přesném nastavení hodnot se geometrie při jízdě bude měnit a to také muže mít vliv na "skrtání" předních kol v rejdu o podběhy...
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 19, 2013, 19:15:22 odpoledne
to HudyG60: Jasně, pomaž mi to tu všechno!  :-D
Kola jsou seriové Sebringy, měl jsem podezření na snížení větší než malé a vysoké ET, nicméně na vině by mohly být ty silentbloky. Ještě to zkontroluju.
Geometrie by mohla mít až takový vliv? Ono to drhne docela dost a ten posuny by měl být vidět i v řízení, resp. chování na cestě, ne? 
A jen pro jistotu, seriové pružiny mají progresivní vinutí nebo ne?
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Corro16V Říjen 19, 2013, 21:56:18 odpoledne
Myslím,že v moje staré Gorro které najdeš v projektech bylo snížené taky dost. Přední lízátko bylo na gumách 195.50.15 asi 6cm od země.To bralo jen v plném rejdu vnitřek podběhu.
Při snížení kdy bylo lízo 5cm od země to už bylo horší.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: HudyG60 Říjen 19, 2013, 22:04:53 odpoledne
to HudyG60: Jasně, pomaž mi to tu všechno!  :-D

To neříkej dvakrát...jednou kliknu a už neexistuješ... :-D
Ne teď vážně ke tvému problému...
Někdy by se člověk divil jaké prkotiny mají na co vliv...
Určitě než začneš cokoliv zkoušet začal bych nejdřív výměnou těch silentbloků v předních ramenách...
Aspoň toho velkého zadního kulatého pod kastlí...

Počkej ještě co na to ostatní...třeba pan doktor Bárt zná moc! ;)
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: HudyG60 Říjen 19, 2013, 22:06:25 odpoledne
Ááá...já o panu doktorovi a on už je tu... :)
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 22, 2013, 16:42:46 odpoledne
To modré čidlo na teplotu vody je pěkný prevít! Mám od oživení najeto cca 850 km. Auto tak nějak jelo, když jsem najel pianko 500 km, tak jsem tomu sem tam šlápl.. No jelo to, no.
A pořád dělala teplota vody psí kusy. Obyčejně se držela kolem 70, sem tam kolem 80.. Tak jsem včera vytáhnul to modré čidlo, vyčistil usazeniny..
Dneska z práce jsem fičel ještě na jedno jednání a spěchal jsem. A už vím, jak umí Corro spěchat!  8) Jede jak čert, tak nějak jsem si představoval, že by mělo jet.  Zítra jedu pro nové čidlo.. Ještě jsem zvědavý, co udělá  instalace chipu.
Nic nepotřebuju, jen se chlubím :D
PS: Bárte dík za tip, jsem nad zemí cca 8 cm, takže bych problém viděl v tom snížení.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Honza G60 Říjen 22, 2013, 18:41:27 odpoledne
Tak hlavne ze je spokojenost.... :)
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 22, 2013, 19:15:47 odpoledne
Vypadá to blbě, že? Když tu takhle plácám nesmysly. ALe já si nemůžu pomoc.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Honza G60 Říjen 22, 2013, 19:18:41 odpoledne
Naopak. Kazdy zachraneny a pojizdny kus se ceni! good
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: bassmistrkuca Říjen 23, 2013, 04:14:35 dopoledne
Naopak. Kazdy zachraneny a pojizdny kus se ceni! good
tak tak  good ,koukam na ty tvy gumi a nevypadaj na 50 spis 55-60
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 23, 2013, 06:34:56 dopoledne
195/50/15, týden na autě. 60 drhly fest, tak jsou vzadu, na dojezd.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Říjen 25, 2013, 20:54:49 odpoledne
Jedna podzimní, o které jsme neměl ani tušení, že ji mám.
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Leden 02, 2014, 12:39:12 odpoledne
Dotaz: jaký je rozměr O-kroužku na originální přírubě pro vodní chladič (na té, co se láme a už se nevyrábí)? Případně, pokud máte někdo originální přírubu venku, jaká je šířka drážky pro O-kroužek a vzdálenost drážky od příruby na hrdle, co se zasouvá do chladiče?
Mám speciálně udělanou nerezovou přírubu, nebo spíš koleno, ale nedaří se mi utěsnit spoj v chladiči. Příruba je dělaná podle originálu, ale stejně chci ověřit rozměry a umístění těsnícího O-kroužku. Mám podezření a rozdílnou teplotní roztažnost nerezi a plastu a chci zkusit větší O-kroužek, případně posunout drážku nahoru nebo dolu, aby to líp těsnilo. 
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: kashty Leden 02, 2014, 13:44:50 odpoledne
31x3,2  ;)
Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Květen 15, 2014, 06:58:45 dopoledne
Ví někdo, jak moc dotáhnout přední silent blok na motoru? Už jsem ho utahoal dvakrát, vždy došlo ke změně k lepšímu, ale pořád to dělá kolem 3000 ot/min. hrozný bordel. S rostoucíma otáčka zas vibrace postupně mizí. Silentblok je nový, cca 1 měsíc na autě.

Název: Re:Lycmanova "popelnice" G60
Přispěvatel: Lycman Listopad 01, 2014, 12:35:20 odpoledne
Tak poslední letní vyjížďka. Nové kola, komplet uložení stabilizátoru, čidlo teploty na chladiči i s chladičem, dotažená elektrika. Dle budíku tlačíme 0,879 bar se seriovým čipem, nový jsem líný nainstalovat, a jedeme přes 200km/h na požádání. Samozřejmě v Něměcku na dálnici :) Teď  se sešla nějaká hotovost, tak bude lak a snad dotáhnu interier. Mimochodem, nevíte někdo, kde a za kolik jsou plastové imitace šroubů do kol?